ÇALGI Derslerini daha KEYİFLİ hale getirecek TEKNOLOJİK Dokunuşlar
ÇALGI Derslerini daha KEYİFLİ hale getirecek TEKNOLOJİK Dokunuşlar
Oyun ya da oyunlaştırma yaklaşımı son dönemde tüm alanlara yepyeni bir bakış açısı getiriyor. Eğitimde özellikle "sıkıcı" olarak düşünülen derslerin bir oyun formatına dönüştürülmesi ile motivasyonunun yükselmesi hedefleniyor. Peki ya sıkıcı olmadığını düşündüğümüz alanlardaki durum nedir?
Etrafınızdaki birçok insana hangi hobilere sahip olduğunu sorarsanız size kitap okumak, film izlemek müzik dinlemek, çalgı çalmak, resim yapmak gibi yanıtlar vereceklerdir. Bu cevaplardan benim alanım olan müziğin insanların keyifle uğraştığı bir etkinlik olduğunu görebiliriz. Peki hiç sıkıcı ya da zorlayıcı bir tarafı yok mu?
Müzik yapmak, bir çalgı çalmak her tür yeteneğin dışında düzenli bir çalışma rutini gerektirir. Evet ! Bazen canınız istemiyor olsa bile yine de elinize çalgınızı alıp tekrarlar yapmanız gerekir! Gerçi benim en çok çalıştığım zamanlar da istemeye istemeye elime kemanımı alarak başladığım zamanlar olmuştur :) Ters psikoloji işte :)
Suzuki metodu ile sürdürdüğüm derslerimde ısınma, dizi çalışmaları, teknik zorlukların çalışılması, haftanın parçasının çalışılması gibi bölümlerin yanı sıra önceki parçaları da tekrarlayarak daha güzele ulaşmayı hedefliyorum. Suzuki buna polishing-parlatma ismini veriyor. Ancak ne kadar tekrar bölümünü eğlenceli hale getirmeye çalışsam da öğrencilerimden "Biz zaten bu parçayı biliyoruz. Niye tekrar çalıyoruz?" gibi düşünce balonları yakalıyordum. Tekrar parçalarını nasıl oyunlaştıracağımı düşünürken karşıma karekodlar çıktı.
Kare kod ya da qr kodlar Quick Response (Çabuk Tepki) kelimelerinin baş harflerinden oluşan ilk olarak otomotiv sektöründe depodaki ürünlerin kolay bulunabilmesi için oluşturulmuş bir barkod sistemidir. Cep telefonunuza ya da mobil bir cihazınıza indirdiğiniz bir qr kod okuyucu ile bu barkodu okutarak ilgili siteye, uygulamaya, resme ya da videoya ulaşmak mümkün olmaktadır. Karekodlar hakkında düşünmeye başladıktan sonra gezdiğim her yerde (marketteki ürünlerde, çeşitli afişlerde vb.) bu kodları görmeye başladım.
Karekodların en güzel tarafı içine birçok bilgiyi saklama imkanı vermesidir. Ben başlangıç olarak bu kodlara tekrar parçalarına ilişkin yazılı ipuçları yerleştirdim. Aşağıda bir ipucu sayfasını görebilirsiniz. Siz de bir qr kod okuyucu program indirebilir ve aşağıdaki kodları tarayıp ip uçlarına ulaşabilirsiniz.
Tabi kodları okutmakla iş bitmiyor. İpuçlarının işaret ettiği parçanın hangisi olduğunu bulmanız gerekiyor. Yukarıda Suzuki 1. kitaptan bir parçaya ilişkin ipuçları var. Bakalım hangi parça olduğunu bilebilecek misiniz? :) Tahminlerinizi yorumlar kısmında yazabilirsiniz.
Parçayı tahmin edip bir kez çalın. Sonra da aşağıdaki kodu okutarak oradaki görevi yapın :)
Nasıl hissediyorsunuz? Gizli kodları ortaya çıkarmak, ipuçlarından parçayı tahmin etmeye çalışmak ve en sonunda da eğlenceli bir detay eklemek sizin çalışmanıza nasıl katkıda bulundu?
Görüşlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim :)
Benim Suzuki öğrencilerim bu etkinliği çok sevdiler. Her dersin sonunda artık ben demeden onlar bu tahmin oyununu oynamayı talep ediyorlar.
Hepimize iyi oyunlar...
Yorumlar
Yorum Gönder
Katkınız için teşekkürler :)