Bahçedeki Ritimler


Bahçedeki Ritimler


Merhaba,

Sizlerle birkaç haftadır daha iyi çalgı çalabilmek için motivasyonun yükseltilmesi, çocuğunuza ya da öğrencinize pozitif yaklaşım yöntemleri, öğrenmeyi destekleyecek bir çevre oluşturma gibi konularda fikirlerimi paylaşıyorum. Bu hafta bu konulara kısa bir ara verip eğlenceli bir oyun oynamak istedim sizlerle...

Öncelikle bu hafta çok önemli ve güzel bir hafta! Çünkü Suzuki Ögretmenim Christophe Boussuat keman seviye kursu için Ankara'da! :) Kurs kapsamında her gün yaptığı Suzuki grup dersleri hem öğretmenler hem de öğrenciler için muhteşem öğrenme fırsatlarıyla dolu dersler oluyor. Christophe da yasam boyu öğrenmenin kıymetini bilenlerden... Ona önceki kurslarda nasıl her seferinde farklı fikirlerle karşımıza çıktığını sormuştum. Yanıtı hem çok basit hem de çok etkileyiciydi "Çocuklardan öğreniyorum!"

Ben de bu felsefeyle çocuklardan bu hafta neler öğrenebilirim ve bu haftayı nasıl daha verimli geçirebiliriz sorusunun cevabını ararken kendimi bir Suzuki kampı organize ederken buldum😊

Sabah solfej, ritim ve bireysel keman çalışmaları için okulda öğrencilerimle buluşup öğleden sonra da Christophe'un derslerine katıldığımız yoğun müzik ve neseyle dolu bir haftayı geride bırakmak üzereyiz...

Sabahki çalışmalarımızda normal çalgı dersi formatının yanı sıra eğlenceli oyunlarla nota bilgisi, ritimler konusunda kendimizi geliştirmeye çalıştık. Bu oyunlardan ritim oyununu sizinle paylaşmak istiyorum. Bu oyun için özel bir zaman ayırabileceğiniz gibi, provalar, bireysel dersler ve grup dersleri arasında kalan bekleme zamanlarını değerlendirmek için kullanabilirsiniz.  

Ritim Oyunu

Bu oyun güzel havalarda bahçede oynanıyor. Malzeme olarak sadece bir tebeşir ve çizgilerinizin görünmesine imkan veren bir zemin yeterli😊

İlk iş tebeşirle büyük kareler çizmek. Biz ilk gün 2×2, ikinci gün 3×2 ve üçüncü gün de 3x3'lük kareler çizdik. Karelerin icine 4/4'lük ölçüde 1, 2, yarım ve çeyrek vuruşlar içeren ritimler yazdık. Siz nota bilgisi düzeyine göre daha kolay ya da daha zor ritimler yazabilirsiniz.


Her öğrenciye kendi ritmini yazma fırsatı sağlamak da hem onların yaratıcılıklarını arttırırken hem de oyunu daha fazla sahiplenmelerini sağlıyor.


Tüm kutucuklara ritimler yazıldıktan sonra sırayla tüm ritimleri birkaç kez birlikte çalıp tekrarlamakta yarar var. Her öğrencinin her kutudaki ritmi bilmesi oyunun amacına ulaşmasını sağlıyor. Bu kısa tekrardan sonra oyunculardan biri ebe olarak seçilir ve ritimlerden birini çalar. İlgili kutucuğa ilk ayak basan kişi bir puan kazanır. 10 puanı ilk tamamlayan kazanır ve ritimleri çalar.


Oyun sırasında ritimleri bilen öğrencilerin ritmi çalmakta zorlandığını, ritmi çalanların da bazen bilmekte zorlandığını farkettim. Bu nedenle biz her turda farklı bir ebe ile bu oyunu oynadık. Tüm katılımcılar ritimleri hem yazıp çaldı hem de çalınan ritmi bilmeye çalıştı. Böylece zayıf yanlarımızı güçlendirmeye çalıştık. 

Öğrenciler bu ritim oyununu oynamayı çok sevdi. Defalarca tekrar oynamak istediler. Kutucuklara ritimler çizilmesi dahil oyun ortalama 30dk sürdü. Tabi öğrencilere kalsa saatlerce oynayabilirdik😊

Benim açımdan en güzel şey ritimler hakkında tam emin olmadıkları yerleri düzeltmek, ritim kalıplarını tanımak ve hızlı algılamak için bir fırsat vermesi oldu. Çocukların oyunu yönlendirme biçimleri de bana ilham verdi. Mesela ikinci gün daha fazla kareye ritim yazma fikri çocuklardan geldi. Bazen olmayan ritimler çalarak hepimizi kandırmaya çalıştılar :) Böylece olmayan ritimleri çalmak da oyuna başka bir farkındalık boyutu kazandırdı.

Siz de ritim oyununu oynarsanız benimle deneyimlerinizi paylaşın. Siz nasıl ritimler yazdınız? Siz neleri farklı yaptınız? Görüşlerinizi bekliyorum.

İyi oyunlar...













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çok ÖZEL bir Hediye: Ses Dalgaları ile Sanat

Kemanda Akort Sistemleri ve Küresel Frekans Isınması

Prof. Şeyda Çilden'i Emekliliğe Uğurladık